tisdag, december 06, 2016

På väg på Foo Fighters

Jag och maken i trädgården på Scandic no.25 innan Foo Fighters legendariska spelning på Ullevi i juni 2015. 10 minuter in i spelningen ramlar sångaren Dave Grohl av scenen och bryter helt sjukt nog sitt ben. Alla tror att konserten nu är över men The Show Must Go On så fullproppad av morfin så slutför de spelningen, Dave antingen sittandes eller på kryckor (inklusive sin gitarr), och vilken spelning sedan!
Jag har sett massor av konserter i mitt liv men jag tror aldrig jag upplevt den magiska stämningen och det gensvaret bandet fick av publiken. Helt. Amazing! Jag är så tacksam att jag fick se den spelningen och att de trots allt genomförde den, efteråt fick de ställa in stora delar av sin turné pga hans skada.

Sannerligen en kväll att minnas när Göteborg visade sitt soliga och glada ansikte mot oss. :)










Inga kommentarer: