fredag, februari 13, 2015

Roger 50år

Det här kortet gjorde jag till min kusin när han fyllde år. Jag tycker det är ursvårt med "manliga" och inte alltför puttinuttiga kort. Får lite prestationsångest... Men jag tejpade aluminiumtejp över ett svart cardstock innan jag torrembossade alltihop med en embossingfolder från Spellbinders.

Sedan målade jag alltihop med svart färg som jag torkade bort det mesta av direkt med en våtservett. Då fastnar det färg i grubbor och gropar så det blir så där lagom skitigt. Efter det så sprayade jag med olika Color Bloom-sprayer från Prima Marketing. Jag var noga med att använda värmepistolen mellan varven för att det skulle torka.

Sist strödde jag lite Art Sugar på en del ställen för lite glitter vill väl även karlar ha? ;) När jag väl fick tag i glitterburken så kunde jag inte låta bli så jag målade några bokstäver med Clear Gesso och strösslade sedan Art Sugar på på dem också. :)

Jag hoppas min kusin blev glad att få ett kort signerat av mig och att han hade en grym födelsedag! (Det vet jag att han hade, jag var ju med ;) )

************

I made this card for my cousin when he had his birthday. I think it's so hard with "male cards".  ut I used aluminum tape over a black cardstock before I dry-embossed it with an embossing folder from Spellbinders.

Then I painted the whole sheet with black paint and then wiped it off directly with a wet tissue. The color stucks in holes and marks so the effect will be like it's quite dirty. After that I sprayed it with different Color Bloom sprays from Prima Marketing. I was careful to use the heat gun between the every spray to make it dry.

Finally, I sprinkled a little Art Sugar in some places for some glitter. Once I got hold of the glitter jar, I could not resist so I painted a few letters with Clear Gesso and sprinkle Art Sugar on them too. :)

I hope my cousin was pleased to get a card signed by me and that he had an awesome birthday! (I know he had because I was there. ;))






Material
Bazzill Basics Mono Raven T10-1081
Spellbinders Embossabilities 4D Creative Cogs E3D-002
Martha Stewart Craft Satin Beetle Black PL32082
Martha Stewart Craft Metallic Copper PL32109
Prima Marketing Vintage Metal Vintage Coal Color Bloom 573799
Prima Marketing Vintage Metal Antique Gold - Color Bloom 573843  
Prima Marketing Vintage Metal Worn Leather - Color Bloom 573829
Prima Marketing Vintage Metal Gold Foil - Color Bloom 573805
Prima Marketing Art Ingredients - Art Sugar - Charcoal 961794
Prima Marketing Art Basics - Clear Gesso 250 ml 961466
We R Memory Keepers Alpha Block Stickers Love Notes 42656-1    

Inga kommentarer: