fredag, februari 13, 2015

My favourite game - always pink

Jag älskar frågesport! Det är så galet kul och mitt absoluta favoritspel är Trivial Pursuit, det ultimata frågespelet. :) Jag har alltid färgen rosa (om den inte redan är tagen av en motspelare som jag är hemma hos, vars spel vi spelar, men jag brukar vara snabb som attan att gapa ut: "PAX ATT VARA ROSA!" när det kommer på tal att vi ska spela) och vet ni, jag vinner väldigt ofta också. ;) På bilden spelar jag och min man mot varandra i Genus-upplagan och i Globetrotter-upplagan.

Att layouten blev som den blev var pga att jag blev utmanad av Jeanette att skapa i regnbågsfärger, färgstänk och minst två mönstrade papper. Jag valde att skapa i ENBART regnbågens sju kulörer, fem mönstrade papper och massor av färgstänk. :) Först kändes det som en HELT omöjlig utmaning men så såg jag dessa två bilder och plötsligt fanns idén där. :)

***************

I ju love quizes! It's so fun and my absolute favorite game is Trivial Pursuit, the ultimate quiz game. :) I always have the color pink (if it's not already taken by an opponent  but I tend to be quick as hell to shout: "I'm pink!"), and you know what, I win very often too. ;) In the picture,  me and my husband plays against each other in the Genus edition and the Globetrotter edition.

I was challenged by Jeanette to create in the rainbow colors, color splashes and at least two patterned papers. I chose to create only in the seven color of the rainbow, five patterned paper and lots of color splashes. :) At first it felt like an impossible challenge, but then I saw these two pictures and suddenly  I had an idea. :)



Material
Bazzill Basics Mono Raven T10-1081
Bazzill Basics Classic Chantilly T10-1006
Bazzill Basics Mono Pomegranate T2-227 
Bazzill Basics Mono Juneberry T1-196
Martha Stewart Craft Satin Granny Smith PL32007
Martha Stewart Craft Satin Jonquil PL32065
Martha Stewart Craft Satin Habanero PL32050
Martha Stewart Craft Satin Blue Velvet 33563
Martha Stewart Craft High Gloss Indigo PL32089
Martha Stewart Craft Satin Yellow Jacket PL32064
Pebbles Basics Paper Pad 6x6 732313
Prima Marketing Romance Novel Alpha Canvas Stickers 559120
Prima Marketing Sultry Shimmer Summer Sky - Color Bloom 573867
Prima Marketing Sultry Shimmer Gilded - Color Bloom 573911
Prima Marketing Sultry Shimmer Emerald - Color Bloom 573928
Prima Marketing Sparkling Pastels Iris - Color Bloom 573744 
Thickers Foam Daiquiri White 42743

2 kommentarer:

Jeanette Wallén sa...

Så jäkla snygg LO! ÄLSKAR hur du fått ihop temat med utmaningen regnbågsfärger! :D

Jag väljer alltid gul - och du... Det är väl dags att du får revansch snart, va? ;)

Malin ~ Lillpiga sa...

Jag tackar för den roliga utmaingen och de fina orden! :) I övrigt säger jag: hörbarhet nolla? ;)