fredag, januari 23, 2015

Glittriga fjädrar med Prima Marketing Art Basics - tutorial

Till nyår så dukade jag bordet i vitt och silver. För att piffa upp servetterna lite extra så glittrade jag på fina hönsfjädrar med Prima Marketings Art Basics Glitter. Nedan följer en lite tutorial på hur jag gick tillväga. 

Ha en fin helg!

************

Our table for New Years Eve went in white and silver. To make that little extra for the napkins, I dipped some feathers in Prima Marketings Art Basics Glitter. Down below can you watch a little tutorial.

Have a nice weekend!


Jag använde Clear Gesso och silverglitter från Prima Marketing.

*********

I used Clear Gesso and glitter in silver from Prima Marketing.


Jag hade lite hönsfjädrar hemma.

********

I had some hen feathers at home.


Välj ut en fin och smal pensel, jag använde mina fantastiska penslar från Martha Stewart Crafts.

*********

Pic a thin and neat brush, I used one of my fab brushes from Martha Stewart Crafts.


Pensla Clear Gesso på fjädertoppen, pensla ordentligt på bägge sidor.

********

Add Clear Gesso on te tip of the feather, use quite a lot of Gesso, on both sides.


Vik ett vanligt A4-papper på mitten och lägg under fjädern, strössla på glitter tills du blir nöjd. Jag tog MASSOR av glitter. :) Eftersom du har ett vikt papper under kan du nu enkelt hälla tillbaka överflödigt glitter i burken för att använda igen.

Fixera glittret med vanlig hårspray och låt torka.

*********

Fold a regular paper in the middle and place under the feathers. Add glitter until you are satisfed with the result, I used A LOT! :) Since you have fold a paper, you can easily put back the glitter that has fallen of the fearher and use again.

To secure the glitter, use ordinary hairspray and let it dry properly.


Jag vek mina linneservetter som smokingskjortor eftersom det var nyårsafton och stack in mina glittriga fjädrar i öppningen.

********

I folded my linen napkins in to tuxedo shirts, since it was New Years Eve and placed the feathers in the opening.


En del av nyårsdukningen 2014.

*********

A part of the table for New Years Eve 2014.

************************************

Allt material finns hos Hobbyworlds återförsäljare.
All the material is to find at Hobbyworlds retailers.

Material
EK Self Healing Mat 54-06004 
Prima Marketing Art Basics Clear Gesso 250 ml 961466
Prima Marketing Art Extravagance Glitter Set Luminous 961596  
Martha Stewart Craft Paint Detailing Brush Set 5pc PL32247 

Inga kommentarer: