fredag, juli 11, 2014

Decoupage for tea

Jag har skapat mig en altrad burk för mina tesilar som i vanliga fall gömmer sig i en låda full av köksredskap. Ni vet en sådan låda där man inte hittar något alls. Nu tog jag mig i kragen och målade en konservburk med Gesso i flera lager, sedan klippte jag ut en fin ros ur en servett som jag sedan "limmade" fast med hjälp av ett högglansigt lack från Martha Stewart.

Jag har inte skapat decoupage på många år men detta var riktigt roligt så rätt vad det är så har jag gjort några matchande krukor till fönstret eller ett fat till kakorna. :)

***********

I've made myself a altered jar for my tea strainers that usually hides in a drawer full of utensils. You know that type of drawer where you don't find anything at all. Now, I took myself together and painted a jar with Gesso in several layers, then I cut out a nice rose out of a napkin, which I then "glued" with the help of HighGloss Finish.

I haven't made any decoupage for many years but this was really fun so maybe I will create some matching pots to the window or a plate for cookies. :)





Material
Martha Stewart Craft Paint Gesso Primer White PL32314 
Martha Stewart Craft Paint High Gloss Finish PL32197
Martha Stewart Craft Paint Basic Brush Set 5pc PL32244


Inga kommentarer: