fredag, april 18, 2014

Chalkboard och chili

Pysseltidningen Inzpira hade ett tema som byggde på ordet Chili. Jag skapade mig en bordsdukning i rött och svart och använde dekorationschili för att sätta pricken över i:et. Med Cameon skar jag ut hjärtan som jag lade på servetterna. Jag målade glasens fötter i svart chalkboardfärg från Martha Stewart Crafts Paint och skrev med en chalkboard-penna. Ett roligt sätt att skapa sin egen bordsplacering. :) En glasbit fick även den lite färg så jag kunde skriva kvällens meny.

**************

The Swedish crafty paper Inzpira hade a theme; Chili. I made a table setting in red and black and used chili to decorate with. I made me some nice hearts with my Silhouette Cameo and but on the napkins. I painted the feets of the glass in black chalkboard paint from Martha Stewart Crafts Paint and wrote with a chalkboard pen. A funny way to make your own place cards. :) A glass-plate with some chalkboard paint on it became a place to write down the menu of the evening.












Ett helt uppslag fick jag! :)




Material 
Silhouette Cameo 12 tum 199215 
Martha Stewart Crafts Paint Chalkboard Black PL32217
Martha Stewart Crafts Paint Basic Brush Set 5pc PL32244  
Bazzill Basics Mono Raven T10-1081

Inga kommentarer: