fredag, mars 28, 2014

Påskägg på mitt sätt

Ni kanske här märkt att vi har påskäggstema denna vecka på Hobbyworld? :) Även jag har skapat mig ett ägg. Jag grundade ett vanligt, grällt och hysteriskt ägg med Gesso innan jag lade på ett lager av den underbara Rose Chrome och Rose Quartz. På med Crackle Weather och sedan ett lager Gesso till ovanpå. Då blir det så här snyggt, sprucket och glittrigt. :) Rosorna, swirlarna och den embossade "gördeln" runt ägget har jag målat i Rose Chrome med en dust av Smoky Qaurtz ovanpå. 

Nu ska detta fyllas med smaskigt gods till påsk! Ha en härlig helg! Det ska jag ha för jag ska nämligen på en jättestor pysselträff uppe i Örnsköldsvik: HighCoastScrap. :)

***********

As you might have noticed, we have an egg-week here at Hobbyworld. :) I have created this egg, it was a
regluar and hysterical egg until I painted it with Gesso, Rose Chrome and Rose Quartz before I added a
layer of Crackle Weather and then at last a new layer of Gesso. The roses, the swirls and the embossed "girdle" around the egg has also been painted with Rose Chrome and Smoky Qaurtz.

I will fill the egg with some really good sweets when the Easter arrives. Have a really nice weekend, I sure will! I'm off for a crafty weekend: HighCoastScrap in the northern part of Sweden. :)







Material
Bazzill Basics Mono White T10-1001
Martha Stewart Craft Paint Gesso Primer White PL32314
Martha Stewart Craft Paint Weather Effect PL32201
Martha Stewart Craft Metallic Rose Chrome PL32995
Martha Stewart Craft Glitter Rose Quartz PL32173
Martha Stewart Craft Paint Utility Brush Set 3pc PL32246
Spellbinders 3D M-Bossabilities Labels 34 Medallion E3D-016
Spellbinders Shapeabilities Feathers S4-428
Marianne Design Green and Off-white Paper Roses RB2217 

Inga kommentarer: