torsdag, september 19, 2013

Care for a Cosmopolitan?

Jag älskar drinkar! Det är superroligt att leta nya recept, blanda i ordning och avsmaka. Jag gillar att köpa olika glas som drinkarna ska serveras i och jag har MASSOR! :) Min absoluta favorit som jag alltid återkommer till dock, det är Cosmopolitan. Den har allt; den är syrlig, söt, stark och serveras iskall i ett ursnyggt cocktail glas! Riktig lyx och det gillar jag! :)

Jag blandar min Cosmopolitan så här:

4cl Absolut Vodka Citron
2cl Cointreau
En skvätt pressad lime
Toppa upp med Cranberryjuice

Jag rör min drink kall i ett blenderglas med is för jag vill ha min drink klar, vill man ha den grumlig så skakar man drinken i en shaker. NJUT! :)

Den här layouten tänkte jag även testa mina lycka hos Scraphuset som har en kanonfin layout att lifta. Skaparen av den layouten är ingen mindre än min egen fina syster, Lisa. :)

************

I love cocktails! I thinks it's really funny to search for new ones and try them out. I like to buy a lot of different glasses to serve the cocktails in and I have A LOT of them! :) My number one and all time high that always is the best one, is a Cosmopolitan. It has it all; it's sour, it's sweet, it's strong and it's served in a gorgeous cocktail glass! I call it pure luxury and that, I like! :)

This is how I make a Cosmopolitan:

4cl Absolut Vodka Lemon
2cl Cointreau
A dash of fresh squeezed lime
Cranberry juice until you're satisfied

I stir my drink in a blender glass filled with ice to make it clear and nice. If you want it cloudy, shake it. ENJOY!









Material
Bazzill Basics Mono White T10-1001
My Minds Eye Collectable Memorable Note CTB135
My Minds Eye Collectable Memorable Note CTB136
Sizzix Bigz Die - Hanging Sign 656631
Sizzix Bigz Die - Elegant Flourishes 656639
Sizzix Bigz Die - Regal Crest 656637
Martha Stewart Punch Around The Page String Lace Lattice 
Martha Stewart Edge Punch Doily Lace M284006
Spellbinder Shapeabilities Les Papillion S4-371
Prima Marketing Interlude Flowers Pink 561390 
Prima Marketing Encore Flowers Pink 561345
Artemio Pearls Round Pastels 11006118 

2 kommentarer: