lördag, maj 18, 2013

Att göra en tavla, del 2.


Jag har skapat ännu en tavla, dock en smula olik den förra. Även på denna canvas har jag geggat med Molding Paste för att skapa en ruffig och strukturerad bakgrund och sedan målat ett lager Gesso. Denna gång har jag använt mig av massor av metallblommor och metalldetaljer plus rosor, nejlikor, ljung och körsbärsblommor från Wild Orchid Crafts. Efter att allt har limmats fast med limpistolen så har jag målat med tre lager Gesso för att få den riktigt vit. :)

Glöm inte att kolla in i vår designteamsblogg och att kolla in utmaningsbloggen där det kommer upp en ny tävling varannan måndag. :)

Ha en härlig dag! :)

*********************

I have made another canvas, not exactly the same as the last one. Just as the other one, I have made a background with Molding Paste and then painted it all over with Gesso. This time have I used a lot of metal flowers and embellishments, roses, carnations, heather and cherry blossoms from Wild Orchid Crafts. After everything has been glued on the canvas, I painted it three times with Gesso to make it really white. :)

All the material is to find at lovely Wild Orchid Crafts

Dont forget to check out the WOC-blog and the Challenge-blog with new challenges every second monday! :)

Have a really nice day!











Inga kommentarer: