onsdag, maj 16, 2012

Konfiramtionskort för Hobbyworld


God morgon världen!

Idag är det min tur att blogga för Hobbyworld och det är första gången jag gör det med ett alster i inlägget. :)  När det damp ner ett fantastiskt DT-paket i brevlådan förra veckan så blev jag överväldigad och nästan handlingsförlamad. Det fanns ju så mycket som jag ville leka med att jag inte visste vart jag skulle vända mig. :) Men, det var bara att ta sig i kragen och se till att skapa något av alla godsaker.

Jag skapade ett stafflikort med konfirmationstema. Det är mycket konfirmationer på gång nu i maj och juni så det kan vara bra att ha ett av dessa på lager. Papperna jag valde ut kommer från underbara My Minds Eye 'Follow your heart'. Jag som älskar blommor, såg till att min Silhouette Cameo fick jobba lite. En hel del blommor skar jag ut och så även bladen, swirlsen och de två tagsen på bottenplattan på kortet. Uppe på kortet har jag använt mig av den fiffiga dubbla kantstansen från EK Tools. Mycket användbar och redan en favorit. :)

Hoppas ni alla har en härlig dag och nu får njuta av lite långledigt under Kristi Himmelfärds-helgen.

På återseende!

**********************************************

Good morning everyone!

Today is my first blog day at Hobbyworld! Last week a BIG package of candy arrived to my place. It's was so much goodies that I was stunned and almost paralized. I wanted to play with everything at the same time but I managed to put strings on me and created a card to start with.

The first scrappy thing from me here at Hobbyworld will be an Easel Card with gratulations for a confirmation. In May and June there are so many confirmations so I thought it was a good idea to have a couple of cards in storage. :)

The paper that I have choosen are from the amazing My Minds Eye 'Follow your heart'. I LOVE flowers, really love! Thanks to my Silhouette Cameo I could cut out flowers for my card in exactly the right color. :) The swirl, the leaves and the tags are also cut out with the Cameo and on the top of the card I have used a lovely double punch from EK Tools.

I'll hope you all will be having a great day and a really nice Ascension Day!

Ta-ta for now!






Material:
Silhouette Cameo
EK Tools Groove Flower 2 in 1
My Minds Eye Paper Pad 6*6
Glitter Glue
13 x 13 inch Self-healing Cutting Mat 
Martha Stewart Craft Knife
3D Foam Squares
Martha Stewart Craft Glue
Bazzill Canvas 13*13

Private stuff:
Brads, stamp and gems


1 kommentar:

Liza sa...

Helt underbart!!!!