måndag, maj 31, 2010

I väntan på nästa fest...

Är riktigt pigg idag trots en hyfsat hård helg. :)

Hämtade ju Janniche vid tåget i torsdags, äntligen skulle hon komma ner och besöka mig! :) Vi åkte genast iväg och brände några sedlar på H&M. Inget riktigt besök av Janniche om vi inte shoppar också, det är vi riktigt bra på. Hittade mig en kanonfin jeansklänning som jag är supernöjd över. Janniche hon hittade en hel del hon. Sedan bar det av till bolaget, matköp och blom&plantköp. På kvällen så tittade vi på bedrövelsen ESC, där Sverige som bekant inte gick vidare till final. 11 plats kom den stackarn på, fem poäng ifrån en final. Så himla trist. Me what to do?

I fredags så planterade vi en massa blommor, sådde grönsaker, grävde om en rabatt, flyttade stenplattor och alltmänt njöt ute i solskenet. Efter en del fix och pimpning av oss själva så grillade vi och sedan högg vi in på vinet. Eller rättare sagt, vi högg in på vinet när vi planterade men sedan gick på allvar in för det där med att dricka. Jag höll mig mest till rosévin och ett par Kaptener medan Janniche drack White Russian som om det inte fanns någon morgondag. Vi sjöng SingStar som om det inte fanns någon morgondag heller, ända till klockan 4 körde vi på. :)

Men visst kom det en morgondag... En sådan EXTREMT jobbig sådan också. Bakis något djävulusiskt. Tröttare än en demon och helt slut var jag. Trots att vi sov till klockan 13. Haha...Janniche som har en dotter på ca 1,5år var helt bestört över tidpunkten på dagen. Jag är rätt van. ;) Om man vill ligga på topp och svira hela nätterna så får man göra det på bekostnad av något annat och det blir i det här fallet: antalet vakna timmar dagen efter.

Vi lyckades med bedriften att käka bakispizza och att handla på ICA Maxi, sedan kollade jag på Eurovision Song Contest medan min sambo coh min vän gick och lade isg i varsitt sovrum. Jag HADE verkligen tänkt att blogga om alla låtarna som var med men jag hann helt enkelt inte. I tisdags satt jag och pysslade med Erica och skulle kolla på live:n på datorn men det laggade så sjukt att vi fick stänga av och lyssna på distans från vardasrummet. Gissar att det inte bara var vi som ville kolla via datorn... I torsdags vadr ju som sagt Janniche här och jag ville inte vara otrevlig mot henne med en laptop i knäet hela kvällen. Och sedan kändes det smått meningslöst och onödigt i lördags när Sverige inte var med. Och nu har ju alla VÄRLDENS chans till nästa år: rösta som en djäkla galning på just ert bidrag så att just den låten vinner Mello och får åka till Berlin/Hamburg/annan-tysk-stad så slipper ni gnälla arlset av er vilken dålig låt som skickades från oss. Kom igen, visa hur det ska gå till.

I söndags morse så klev vi upp tidigt och jag skjutsade in Janniche till tåget vid halv tio. Efter det så åkte jag ut till Kruth-Anna med lite födelsedagspresenter och fick mig lite tårta. Mattias kom dit med Kruthans gubbe sen, de hade vart ute och lirat golf. Bägge två var som småbuttra och Mattias svarade mig korthugget "Dåligt" när jag frågade hur det hade gått. Magnus var snäppet bittrare och skulle sälja klubborna. Hehe...dåliga förlorare eller? ;)

Jag tog med mig min buttre man hem och vi lade oss i soffan i två timmar och kolla på när Vettel och Webber blåste en Red Bull-seger i Formel-1. Klantarslen! Efter det så gick vi ut i det fina vädret, körde grästrimmern, jag planterade lite mer blommor, rensade ett par rabatter, hängde fyra maskiner tvätt, fort bort med återvinningsgrejer, köpte glass, skrapade trisslotter och kollade Lotto, upptäckte att vi fortfarande kommer leva i fattigdom och elände eftersom det var nitlotter och vi endast fick ett (1!) rätt på Lotto, grillade och sedan softade vi i soffan bara till Sporten. En rätt så seg men skön söndag. Sviterna från lördagens bakfylla satt i tills jag gick och lade mig.

Nu dröjer det LÄNGE till nästa fest. Ända tills på torsdag. :) Då blir det det här! Fatta vad KUNG!!!!!!!!!!! Min femte (och troligtvis sista) konsert med världens absolut bästa, största, fetaste, grymmaste och allt annat ni kan tänka er i bra superlativ, band! I fuckin' salute you, AC/DC!


2 kommentarer:

Helena sa...

YEAH BABY! På torsdag smäller det!!!

Malin ~ Lillpiga sa...

Och som det SMALL sen!!! :)