fredag, mars 26, 2010

Sista dansen

Ja, då är säsongen till ända och Let's Dance-finalen går av stapeln just NU! Vem kommer vinna? Vem blir den snöpliga tvåan? Jag VET! Japp, jag vet vem som kommer vinna och det är Cluadia och Tobias. Hur snygg godisbiten än är så tror jag inte han vinner. Men å andra sidan visste jag vem som skulle vinna Mello hela tiden också. Hade jag rätt? *harkel*

1. Mattias - Quickstep Goodie-goodie, vilken mumsbit då! Nog syns det väl att de har dansat i tre månader va? Men slopa kepsen, den är ju så där. Nu säger dock min sambo att han ska ha en sån....*hhhmmmm* Vi får väl se hur det blir med det.

2. Claudia - Cha-cha-cha Mattias tycker att vi borde ha en sådan oufit som de har på sig nu (de där svarta och skotskrutiga kläderna, korsett och lack) och då säger jag igen: njaaaaaa....tror inte att en sådan korsett är något för mig. Korsett för att hålla in fettet: ja. Korsett utan på andra kläder: nej. Dansen? Vet inte, blev helt nervös när Mattias börjar jiddra om sådana kläder.

3. Mattias - Bugg Har lite svårt för det här prettoskuttet. Flugan går fetbort och och hängslena lika så men visst fasen kan jag ta en sväng om med han nog. Men med risk för blodsmak i munnen och infarkt då. Gissar på att min kondis inte är som hans.

4. Claudia - Salsa Snark. Berghagenlåten är väl en av de värsta sommarplågorna jag kan tänka mig och då blir dansen tyvärr så där med. Och är det någon som blev det MINSTA förvånad över att juryn gav dem poäng så att att de båda paren hamnar EXAKT lika? Ännu mer boring och förutsägbart.

5. Mattias - Fri dans Såg ni jucken? Jaaag gjorde det! :) Och Miis med gissar jag! ;) Måste vara på grund av jucken som studiopubliken gick bananas! Synd dock att de dansade lite osynk ibland... Men jucken....*dreggel*

6. Claudia - Fri dans Oj! Börjar med en troschock! Nu går Aftonhoran och Häxpressen i taket! Inte så mycket till dans egentligen men det var ju effektfullt med de där guldbladen på slutet. Tror att det kallas modern dans. (Efter att ha sett Floorfiller för ett par år sedan.)

Kvällens tillbakadragning: Jag ångrar mig, jag tror Mattias vinner efter slutnumret.

Kvällens störomoment 1: Han som introducerade hela programmet i grön kavaj? Vad hade han rökt på innan?

Kvällens applåd: Parodin på alla dansare, det var så djäkla bra!!! Davis Helenius är ju kung!!! :D Det där var LÄTT roligast under hela säsongen! Birros fuck off-pekning, Sauks osjälvdistans och Willys näsa. Underbart!!

Kvällens slurp: Daniel da Silva....mmmmmmjjjjjaaaammmmm..... ;)

Kvällens störomoment 2: Claudias grinande i slutet, som ett amerikanskt skitprogram. Kan. Folk. Sluta. Grina. I. TV. ?

Slutplädering: Ja, ända sedan program 1 så har jag tyckt att Claudia har dansat absolut bäst så hon är ju rätt vinnare i mina ögon. Dock så tog ju Mattias en hel del land i och med hans sista dans. Dock så känns det som att det här programmet har spelat ut sin plats i tv-tablåerna framöver. Vi får väl se vad TV4 gör men jag gissar att det kommer bli en säsong till, de lär ju få in lite cash på telefonrösterna. Men kan de SNÄLLA skippa sådana bleka förmågor så som Rabih tex? Det vore fanken så mycket mer roligare men schyssta karaktärer än en burgerflippande tönt från lappmarkerna som inte en djäkel hört talas om. Jag skulle kunna tänka mig Persbrandt, Erik som vann Idol sist, Dregen i Backyards Babies, Howlin-Pelle i The Hives, Thomas Di Leva och ja naturligtvis, jag själv! För ni vet ju? Just det:

Jag hade gjort det fan så mycket bättre själv.

1 kommentar:

nadine sa...

jag har bara sett programmet EN gång i år, men då var ju Claudia självklar som vinnare! :)