tisdag, februari 23, 2010

Mosig i pallet

Idag har jag gått första dagen av fyra på en kurs som handlar om Linuxprogrammering. Jag är helt groggy i hjärnan, det är som en härdsmälta. Men jag hoppas att det ska leda till något bra i slutet av veckan så att testningen av de nya produkterna kommer gå som en dans. Om inte annat så har jag samlat på mig ännu ett värdelöst certifikat. ;)

Igår kväll var Kruthan och Miis här för lite pyssel. Anna gav mig en utmaning som jag nästan höll på att stupa dit på. Min inspiration var nog inte på topp av någon anledning. Dock blev det en LO efter hennes utmaning och även ett DT-kort för Grodans av kitet jag fick förra veckan.

Ikväll blev det inget pyssel fastän jag tänkt det men som sagt, hjärnan hänger inte riktigt med så det blir laptopen i knäet och arslet i soffan till all sköns OS på TV. Fy så trist när det är slut. :(

Igår hade vi köldrekord, -25 grader när vi klev upp kvart över fem så jag gissar på någon grad lägre tidigare under natten. Men vaddå? Det är VINTER. Vi bor i Skandinavien för fanken. Och det är februari. Klart som fan att det är kallt och att det är snö då. Det SKA det vara. Hellre en kall och snöig vinter om det ger en solig och varm sommar. Dessutom är det vackert ute. :)

Har faktiskt ett kort jag kan visa upp. Tettiz utmanade mig på Ärlaträffen med att måla med hennes Copics-pennor. Den luringen försökte lura mig att bli sugen att börja färglägga sådana där puttinutt-stämplar men det är ju inte riktigt min grej. Jag kan INTE rita. Och jag kan INTE måla med tuschpennor. Mattias blir nog glad dock för jag har ju sparat mig i runda slängar drygt 3-3500:- på att INTE vilja ha de där pennorna. Vaddå, måste man ha alla tänker ni då? Ja men vad tror ni? Klart man måste! Hur som helst, här kommer resultatet.



Ser ni att jag lyckats få till några skuggor iaf. ;)

3 kommentarer:

Nita sa...

jag tycker att kortet är jättegulligt... lite träning brukar ge färdighet heter det ju, så låna pennorna fler gånger vetja *evil smile*
kram
Nita

Malin ~ Lillpiga sa...

Tack snälla Nita!! :)

Ingalill sa...

Jättegulligt kort! Jag tycker du har lyckats väldigt bra med färgläggningen!