söndag, november 22, 2009

Nu blommar löken! Eller var det syrénen?

Så var även denna helg till ändå. Alldeles för fort!

I fredags var det Idol som vanligt. Fjantiga jag började ju tjuta när alla berättade om varför de sjöng vilken låt och till vem. Men värst vart det nog när Reza fick en hälsning av sin mamma i Indonesien. Majj Gadd asså! Kan TV4 dela ut gratis näsdukar också när de gör så där? Tårarna trillade och faktiskt så fick även sambon glittrande ögonfransar. Även om han envist hävdar att det inte var så... Att Mariette sen höll sig kvar och inte Reza, det var lite förvånade.

I lördags fick jag en underbar sovmorgon. Vaknade halv tio och tittade ut med stor förväntning. Jajemen! Solen sken från en klarblå himmel. Wow! Jag har inte sett solen sedan i slutet på september tror jag. Intog en smarrig frukost och sedan var jag ute på bron och fotade en massa pyssel och diverse presenter som jag (och ibland vi) har fått.

När fotosessionen var klar (slogs ett tag med ett gäng pepparkakor och var så förbannad att jag hade velat vråla över hela Ärla men det kan jag inte berätta om nu, det kommer upp i en blogg nära dig snart) så gick jag på baksidan och hjälpte Mattias att kratta. Vi räfsade bort det värsta lövet, jag fotade och vi njöt av solen. Vilken vitaminkick! Sedan gick vi hårt åt garaget och rensade upp där inne med. Bort med pant, pappersåtervinning, tomglas och allmänt rat. Det var skitmycket pant, att våra gäster är så törstiga? För inte är det vi som ställt till det där berget. När vi sedan pantade på Konsum så fick vi endast 78 spänn. Va? 78 riskdaler för att ha pantat banne mig hela garaget? Mycket märkligt.

Ryckte fram en påse bullar ur frysen och tiggde till oss kaffe hos grannen innan det var dags att se de inspelade skidtävlingarna. På kvällningen var det bara Robinson och sedan inspelat Dansbandskampen som gloddes på. Vill tillägga att jag tittar på Dansbandskampen enbart för att Mattias vill se det och jag vill ju göra honom glad. Själv sitter jag nästan och ryser över den vämjeliga "musiken" men vad gör man väl inte för kärleken? ;)

Idag har det varit en lika grå och mulen dag som det varit de senaste två månaderna. Det har regnat hela dagen och varit hur trist som helst. Efter damernas stafett så satte jag mig i pysselrummet och där sitter jag än. Ett kort avbrott för middag och ett lite längre för träning (som jag av någon anledning blivit helt solo på numera) men annars så har arslet varit parkerat här inne. Jag har lyckats åstadkomma två kort och en layout. Alltid något. :)

Tänkte jag kunde visa lite bilder innan jag kryper ner bakom Mattias rygg.


Välkomstmatta som vi fick av Lisa och Peter. Kunglig! :)



Tre supervackra ljuslyktor som jag fick av Lisa & familj när jag fyllde år.

Jag och Mattias fick en Lagavulin av Erica när hon var och hälsade på. Den var inte öppnad, det är Mattias som tullat redan....


När Anna-Carin och Jeanette var och hälsade på så fick jag två skålar, ljus och godis. Godiset är sedan lääääänge borta....

Mamma, kolla här vad du bland annat köpt till mig i present. :) En Heidi Klum-parfym, en svart, glittrig mascara, en high lighter-penna och en "få-ögonskuggan-att-sitta-bättre-och-stanna-kvar". Tack!! (De sista slantarna kommer gå till ett par nya träningsbyxor, de är för stora. ;) )
Mattias räfsar löv. Han verkar gilla det. :) Bra, för jag hatar att räfsa.
En väldigt sen blomma. Ett tecken på att vi bor nästan på kontinenten?

En trattkantarell minsann. På vård gård!

Till skidorna drack vi blåbärsglögg från Kretsloppshuset i Jämtland och åt peppisar med mögelost.

Idag när jag satte mig för att pyssla så trodde jag inte mina ögon när jag kollade ut genom fönstret. Nog för att våren kommer tidigt här nere men är det inte lite löjligt när den kommer i slutet på november? Våra syrénbuskar håller på att slå ut!

Nu vill jag faktiskt ha lite snö. Punkt.


3 kommentarer:

Miis sa...

Vad fin bloggen blev!!!

Bodil sa...

Vilket lyft av bloggen, och vilken fin header :)
Kram.

Malin ~ Lillpiga sa...

Miis: Tack gumman! :)

Bodil: Ja, visst vart den! :) Allt (nästan) tack vare syrran. :)