söndag, april 06, 2008

1:a pris

Den här layouten vann jag med igår. Den visar Kallsäckelån uppe i stugan. Gränsen mellan Åre och Bergs Kommun. Den ån som rinner mitt emellan "vår" stuga och svärföräldrarnas. Den ån som är min hunds favorit-lekplats däruppe. Och snart är stugan ett minne blott. Men ån är vacker. Och för mitt slit fick jag en massa papper ur Basic Greys nya serie. Urfina!







Som tur är så är jobbresan avbokad för min del. Pallar inte att utbilda folk i två dagar med feber. så nu ska jag koncentrera mig på att bli frisk och skissa på hur mitt pysselrum ska bli. Ska ta över halva klädkammaren. Kommer nog bli ett mysigt litet krypin till mig där. Inte stort alls men något eget.

Men jag rensade skapligt därinne idag innan jag däckade totalt. Handdukar, dukar och sängkläder har slängt om vart annat. Fem sopsäckar är fullproppade. Plus en säck till svärmor med stuvbitar och dylikt. Jag vet, det är sjukt. Jag är en hamster eller ngt. Har skeppat allt vad kan-vara-bra-att-ha-saker heter. Nu har jag bara måste-ha-saker kvar.


Och nu ska jag däcka igen. Feber är fan jobbigt att ha.


Snörvel. Ynk.

Inga kommentarer: